Obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “podmienky") platia
pre nákup v internetovom obchode https://lemari.sk. Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho, ktorým je firma LeMari Interiors s.r.o. ul. Budapeštianska 5, 040 13 Košice, Slovenská republika, IČO 52152049, IČ DPH SK2120932297, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I oddiel S.r.o. vložka čís. 45587/V ďalej len “predávajúci“ a kupujúceho, ktorým môžu byť fyzické osoby, živnostníci (majúce IČO), právnické osoby, ktoré pri uzatváraní a plnení zmlúv konajú v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti a pod (ďalej len “kupujúci“). Internetový obchod slúži hlavne pre konečných spotrebiteľov.
Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu len tovar prvotriednej kvality, ktoré
si kupujúci objednal prostredníctvom internetového obchodu https://lemari.sk, a ktoré je so zobrazeným tovarom v zhode v maximálnej možnej miere
(drobné zmeny farieb sú možné, k drobnému skresleniu farieb mohlo dôjsť
digitalizáciou).
Predávajúci sa zaväzuje, že bude uvádzať skutočné a konečné ceny, vrátane
dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných dani, ktoré kupujúci za
tovar vrátane dopravy zaplatí. Kupujúci je povinný odobrať objednaný tovar
a zaplatiť celkovú cenu.
Kupujúci je povinný dodaný tovar a faktúru - daňový
doklad, po ich prevzatí prezrieť a prípadné zjavné vady a nezhody so skutočným
stavom tovaru bez zbytočného odkladu písomne oznámiť predávajúcemu
najneskôr do 7 dní. To platí predovšetkým na prípady, kedy dodaný tovar
nesúhlasí s obsahom dodacieho listu alebo dodací list nie je správne vyplnený. V
oznámení je kupujúci povinný vady špecifikovať. Vlastnícke právo k tovaru
prechádza na kupujúceho pod podmienkou zaplatenia kúpnej ceny a jeho prevzatím.
Zľavy nie sú kombinovateľné. Registrovaní zákazníci si
môžu uplatniť svoj CASHBACK kredit a získať nový.
2. Objednávka a uzatvorenie kúpnej
zmluvy
Každá objednávka, ktorú kupujúci odošle je považovaná za záväznú. Odoslaním
objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito podmienkami a že s nimi
súhlasí.
Internetový obchod www.lemari.sk obsahuje všetky informácie potrebné na
uzavretie zmluvy v zmysle všeobecných i podstatných náležitostí kúpnej zmluvy.
Obsahuje vždy názov, kód a cenu tovaru. Miestom dodania tovaru je adresa
uvedená kupujúcim v sekcii “miesto dodania“.
Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je tovar v
nej uvedený. Na účely kúpnej zmluvy je platná ponuka tovaru vrátane kúpnej
ceny zverejnenej na serveri v čase odoslania objednávky kupujúcim.
Kúpnou cenou sa rozumie cena označená na serveri ako “cena“, ktorá sa ďalej
znižuje o prípadnú komerčnú zľavu, ak je v čase odoslania objednávky
poskytovaná. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim
kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať ,pokiaľ nie je uvedené
inak. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých
predpísaných údajov a náležitostí v objednávkovom formulári.
Pokiaľ tovar nieje objednaný ú výrobcu/dodávateľa dá sa objednávka zrušiť.
Ak je už tovar objednaný ú výrobcu, vyrobený alebo nastrihaný na mieru
podľa želania kupujúceho nieje možné objednávku zrušiť alebo tovar
vrátiť. Tapety, látky, garníže a závesové systémy sa objednávajú na
zákazku a strihané na mieru podľa požiadaviek kupujúceho a objednávane na jeho
podnet. Tým nestráca právo na reklamáciu tovaru. Kupujúci si vie objednať
vzorku tovaru, kde vidí kvalitu a farbu tovaru – reálny produkt. Na tieto
produkty sa teda nevzťahuje nárok na vrátenie tovaru bez udania dôvodu do 14 dní
aj keď bol tovar objednaný prostredníctvom e-shopu, na diaľku.
Pri vyšších objednávkach a objednávky tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru a tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa je požadovaná predfaktúra vo výške 50%
hodnoty objednaného tovaru, zvyšných 50% kupujúci zaplatí pri dodaní tovaru.
V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky
kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto
spôsobom dopravy. V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho nutné tovar
doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je
kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp.
náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
Predávajúci dodá tovar spotrebiteľovi v čo možno v najkratšom
čase po prijatí elektronickej objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že pri
plnení záväzkov predávajúceho majú uvádzané termíny dodávok orientačný
charakter. Kupujúci súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak
si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžadujú. V prípade,
že predávajúci nie je schopný kupujúcemu dodať všetok objednaný tovar,
upovedomí o tejto veci v čo najkratšom čase kupujúceho a oznámi
mu predpokladaný termín dodania tovaru, alebo sa dohodnú na novom termíne.
V prípade, že objednaný tovar nebude dlhodobo na
sklade alebo ho nebude možné dodať prepravcovi v dohodnutej lehote, má
predávajúci právo od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) odstúpiť. Ak bola časť
alebo celá objednávka uhradená, budú zákazníkovi peniaze vrátené na účet, a to
najneskôr do 14 dní od vzájomnej dohody.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku
alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch ak sa už tovar
nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávaného
tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite
kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že
kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka
prevedená späť na jeho účet a k uzavretiu Kúpnej zmluvy nedôjde.
Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. Objednávku možno zrušiť pred jej expedíciou
resp. objednaním u výrobcu. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby
pred expedíciou resp. objednaním u výrobcu a bude expedovaná, môže byť po
objednávateľovi požadovaná náhrada nákladov spojená s expedíciou tovaru resp.
náklady spojené výrobou tovaru podľa požiadaviek zákazníka. O prijatí
objednávky ste automaticky informovaný elektronickou poštou - e-mailom.
V detaile každého výrobku aj v potvrdení objednávky je
predpokladaná dodacia lehota tovaru, ktorý nie je skladom. Pri
každej položke je zobrazené, či je tovar na sklade alebo nie. Pokiaľ tovar nie
je na sklade, alebo sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o
ďalšom termíne dodania. V prípade objednania kombinácie tovaru na sklade,
na ceste a na objednávku je tovar expedovaný po prijatí kompletného tovaru
na sklad, a teda celá objednávka je zaslaná spolu v jednej expedícií.
V prípade ak si zákazník želá na vlastný podnet objednávku rozdeliť do
viacerých expedícií, objednávka sa rozdelí a posudzuje ako dve nezávislé.
Zákazník v takomto prípade súhlasí s uplatnením práva na vrátenie
tovaru v rámci 14 dní na každý balík/expedíciu osobitne.
Preprava
tovaru od predávajúceho ku kupujúcemu bude realizovaná Slovenskou poštou alebo
zmluvným prepravcom Slovak Parcel Service s.r.o. prípadne iným v závislosti
od povahy tovaru a momentálnych požiadaviek/možností.
Prepravca
odovzdá príjemcovi - kupujúcemu zásielku, ktorej obal nejaví známky poškodenia.
Prevzatie zásielky príjemca - kupujúci potvrdí svojím podpisom. V prípade,
že zásielka vykazuje známky poškodenia alebo neopatrného zaobchádzania mal by
sa o tom spísať záznam s prepravcom aj odfotiť poškodenie balíka
a v prípade poškodenia zásielky okamžite informovať predávajúceho aby
sa mohla uplatniť reklamácia.
Poskytnúť
prepravcovi a predavajúcemu nasledujúce údaje: sledovacie číslo zásielky,
zoznam položiek v baličku, hodnotu zásielky, spôsob a druh
poškodenia, informácie o spôsobe balenia.
3. Práva a povinnosti kupujúceho
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie
užívateľského účtu tretím osobám.
Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný
nepretržite, a to hlavne s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového
vybavenia predávajúceho.
Kupujúci je povinný uviesť správnu a úplnú poštovú adresu, na ktorú má byť
objednaný tovar odoslaný.
Kupujúci je povinný odobrať objednaný tovar a zaplatiť celkovú cenu.
Výnimkou je poškodenie obalu zásielky, v takomto prípade by mal kupujúci, spísať s prepravcom záznam o poškodení
zásielky, čím urýchli reklamáciu tovaru. S celkovou cenou je kupujúci
oboznámený pri vyplňovaní objednávky ešte pred jej záväzným odoslaním.
Predávajúci je oprávnený, predovšetkým v prípade, že zo strany kupujúceho
nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky, požadovať uhradenie celej kúpnej
ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu
tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. Záväzok kupujúceho
uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet
predávajúceho. Objednávka bude rezervovaná po dobu 5 dní od objednania. Ak do
tejto lehoty nebudú pripísané peniaze na účet, bude objednávka stornovaná a
tovar daný ďalej do predaja.
Tovar je expedovaný až po pripísaní celej čiastky na účet vrátane poštovného.
V prípade zaslania na dobierku, je zákazník povinný túto zásielku
prebrať. V prípade neprevzatia dodávky si predávajúci vyhradzuje právo na
úhradu nákladov spojených s prepravou a manipuláciou vo výške 5 EUR
kupujúcim. Odoslaním objednávky
súhlasíte s našimi obchodnými podmienkami a v prípade neodobratia dobierky s
uhradením poplatku za odoslanie tovaru v tejto výške.
Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje
bez výhrad všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň
odoslania objednávky, ako aj platnú výšku ceny objednaného tovaru (vrátane
expedičných a dopravných nákladov) uvedenú v cenníku internetového obchodu. V
prípade, že kupujúci požiada o opakované doručenie, bude mu zásielka znovu
zaslaná a cena za dobierku bude zaťažená dvojnásobným poštovným a balným.
Kupujúci je povinný dodaný tovar a pripojené doklady
bezprostredne po ich prevzatí prehliadnuť a skontrolovať neporušenosť
obalu. Zákazník má právo neúplnú alebo poškodenú zásielku neprebrať, v
tomto prípade je nutné spísať s dopravcom zápis o škode a zároveň ihneď
kontaktovať odosielateľa (internetový obchod) telefonicky alebo e-mailom na
info@lemari.sk. Pokiaľ
doporučené kroky spotrebiteľ pri dodaní poškodenej zásielky učiní, výrazne tak
prispeje k rýchlemu riešeniu reklamácie dodaného tovaru a jeho nového
dodania. Pokiaľ nie je tento postup dodržaný, nie je možné poškodený alebo
chýbajúci tovar nahradiť.
Pokiaľ zásielka nevykazuje známky poškodenia a je adresátom
potvrdený preberací protokol dopravcovi, stáva sa zásielka vlastníctvom
kupujúceho. Po prevzatí zásielky je ďalšia reklamácia ohľadom poškodenia
zásielky riešená s dopravcom.
Kupujúci má bez odkladu prekontrolovať obsah zásielky a prípadné nedostatky
hlásiť prepravcovi ihneď, najneskôr nasledujúci pracovný deň od doručenia
zásielky. Je dôležité zachovať zásielku v pôvodnom stave vrátane obalu a
výplne. Odporúčame kontaktovať dopravcu bez odkladu, výrazne tak
prispejete ku kladnému vybaveniu reklamácie.
Ak je kúpna zmluva uzatvorená pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (v
internetovom obchode), má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od
prevzatia tovaru. V takom prípade spotrebiteľ kontaktuje predávajúceho
a najlepšie písomne uvedie, že odstupuje od zmluvy s uvedením čísla objednávky,
dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Odstúpenie od zmluvy musí byť
doručené najneskôr posledný deň 14 dennej lehoty.
Toto ustanovenie zákona však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania
tovaru. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní
od prevzatia plnenia, musí dodávateľovi vydať všetko, čo na základe kúpnej
zmluvy získal. Ak to už nie je dobre možné (napr. v medziobdobí bol tovar
zničený alebo spotrebovaný), musí spotrebiteľ poskytnúť peňažnú náhradu ako
protihodnotu toho, čo už nemôže byť vydané. Na kúpnu cenu, ktorá má byť
kupujúcemu vrátená, môže predávajúci naviac započítať svoje skutočne vynaložené
náklady spojené s vrátením tovaru (náklady na prepravu a pod).
Dovoľujeme
si Vás požiadať o pochopenie v časti - vrátenie tovaru do 14 dní - pri
objednávkach služby šitia, alebo objednávok tovaru, kde bola napr. látka alebo
tapeta strihaná alebo objednávaná podľa požiadaviek zákazníka - nemôže
byť uplatnená možnosť vrátenia tovaru, okrem reklamácie, na ktorú máte stále
právo. Pri látkach a tapetách dávame možnosť vážnemu záujemcovi o požiadanie
vzoriek, ktoré zašleme na požiadanie do 10-30 dní, alebo zákazník má možnosť nahliadnuť
do vzorkovníka. V prípade neprevzatia tovaru objednávaného na základe
požiadaviek zákazníka, si predávajúci môže nárokovať preplatenie nákladov spojených
s ich výrobou a prepravou tovaru.
Pri
objednávke služby môžeme požadovať zálohovú platbu ak si
zvolíte väčší objem objednávok, alebo máte netradičné
požiadavky, ktoré nie sú uvedené v ponuke. Táto
služba – objednávka, bude vyúčtovaná zálohovou faktúrou, ktorú obdržíte po
objednávke e-mailom. Pridaná hodnota napr. za zips, strapce a iné
bežne dostupné ozdobné materiály sú zarátané v cene, ale môžu
byť samostatnou položkou vyúčtovania pokiaľ sú tieto nadštandardné (t.j. mimo
základnej bežnej ponuky. Informovanie a dohoda
prebehne e-mailom, pripadne osobne.
Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných
prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté
kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením
kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory)
si hradí kupujúci sám.
Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček,
je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou,
že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, prestáva mať
účinnosť darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeku a kupujúci je povinný spolu
s tovarom predávajúcemu vrátiť i poskytnutý darček. V prípade získania
cashback-u, bude tento kredit vynulovaný. V prípade získania
akýchkoľvek iných výhod, sa tieto rušia spolu s vráteným tovaru.
Tovar je potrebné zaslať na adresu LeMari Interiors
s.r.o. ul. Budapeštianska 5, 040 13 Košice Vami zvoleným prepravcom. Zásielka
musí byť kompletná (vrátane príslušenstva, všetkej dokumentácie a sprievodným
listom prečo je tovar vrátený) a v stave, v akom ste ju prevzali pri dodávke. K
tovaru priložte doklad o kúpe. Balenie tovaru musí zodpovedať tovaru, aby sa
cestou nepoškodil či inak neznehodnotil. Tovar odporúčame poistiť. Náklady spojené
s vrátením tovaru sú hradené kupujúcim. V prípade zaslania balíka na
dobierku, balík nepreberieme a bude prepravcom vrátený kupujúcemu. Predajca v
takomto prípade za prípadnú stratu či poškodenie zásielky nezodpovedá. V
prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok
nebudeme akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude
vrátený na náklady odosielajúceho späť.
Po prevzatí zásielky a odsúhlasení budú peniaze
pripísané na Váš bankový účet do 14 dní od prijatia zásielky.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom
ktorej je:
-
Poskytnutie služieb, ak sa poskytovanie začalo
s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol
riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutiu služby, a ak došlo
k úplnému poskytnutiu služby,
-
Predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena
závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť
a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
-
Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného pre jedného spotrebiteľa.
4. Práva a povinnosti predávajúceho
Predávajúci má povinnosť vybaviť záväznú objednávku, odoslať a dodať
objednaný dostupný tovar na adresu kupujúceho v termíne do 7 pracovných
dní v prípade tovaru na sklade. V prípade vybraného tovaru napr. pri objednávke
je uvedený termín dodania, alebo podľa vzájomnej dohody. Termín kupujúcemu
oznámi pri potvrdení objednávky. Pri prevzatí tovaru od zmluvného prepravcu
predávajúceho, obdrží kupujúci daňový doklad, ktorý je zabalený
v kartóne s ostatným tovarom. Predávajúci má právo odmietnuť
objednávku, ak kupujúci nesplnil svoj záväzok odobrať tovar či zaplatiť kúpnu
cenu.
Predávajúci má právo od kúpnej zmluvy (záväznej objednávky) odstúpiť, ak sa
stane plnenie nemožným a nedohodne sa s kupujúcim na novom plnení. V prípade,
že kupujúci zaplatil objednaný tovar vopred a predávajúci odstúpi od
zmluvy z vyššie uvedeného dôvodu, vráti predávajúci kupujúcemu celú kúpnu cenu
najneskôr do 14 dní od doručenia písomného odstúpenia od zmluvy.
Ak kupujúci platne odstúpil od zmluvy, je predávajúci povinný vrátiť
kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu tovaru zníženú o:
- náklady predávajúceho spojené s vrátením
tovaru a jeho prípravou na ďalší predaj
- prípadné náklady spojené s opakovaným
doručovaním a uskladnením tovaru u dopravcu, ako aj
- sumu zodpovedajúcu rozdielu medzi
zaplatenou cenou tovaru a cenou, na ktorú predávajúci ohodnotí prijatý
vrátený tovar keď tento má zníženú hodnotu a predajca ho nemôže
predať ako nový. Po vrátení tovaru predajca posúdi hodnotu vráteného
tovaru podľa charakteru tovaru a ďalších skutočnosti ako napr.
neoriginálne balenie, znaky použitia a iné.
Predávajúci vystaví bez zbytočného odkladu po vrátení tovaru kupujúcim
dobropis - daňový doklad. Predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu vráteného
tovaru bezhotovostným prevodom na účet a to najneskôr do 15 dní od doručenia
dobropisu.
Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na
charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané
náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky
zálohovou platbou.
5. Reklamácia
Sekcia reklamácie sa riadi reklamačným poriadkom zverejeneným na našej internetovej stránke v sekcii Reklamačný poriadok, v päta stránky. Priamy odkaz nájdete tu https://lemari.sk/reklamacny-poriadok-LeMari.html
6. Ochrana osobných údajov - GDPR
Sekcia ochrany osobných údajov sa riadi poriadkom zverejeneným na našej internetovej stránke v sekcii Ochrana osobných údajov, v päta stránky. Priamy odkaz nájdete tu https://lemari.sk/GDPR-ochrana-osobnych-udajov-LeMari.html
7. Záverečné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na
internetových stránkach predávajúceho, v deň odoslania elektronickej objednávky
kupujúcim. Na ostatné práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy, ktoré nie sú
týmito všeobecne zmluvnými podmienkami upravené, sa vzťahujú ustanovenia
všeobecne záväzných právnych predpisov predovšetkým Obchodného zákonníka.
Obchodné podmienky sú platné od 01. 07. 2019 do
odvolania.
Informácie pre kupujúcich: v prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné
obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu nákupu.